SEO je kratica za “optimizacijo za iskalnike”. Preprosto povedano pomeni postopek izboljšanja vašega spletnega mesta za povečanje njegove vidnosti, ko ljudje v Googlu, Bingu in drugih iskalnikih iščejo izdelke ali storitve, povezane z vašim podjetjem. Boljša kot je vidnost vaših strani v rezultatih iskanja, večja je verjetnost, da boste pritegnili pozornost in privabili potencialne in obstoječe stranke k svojemu podjetju.
Kako deluje SEO?
Iskalniki, kot sta Google in Bing, s pomočjo robotov preiskujejo strani na spletu, hodijo od strani do strani, zbirajo informacije o teh straneh in jih shranjujejo v indeks. Indeks si predstavljajte kot ogromno knjižnico, v kateri lahko knjižničar izvleče knjigo (ali spletno stran) in vam pomaga najti točno tisto, kar trenutno iščete.
Nato algoritmi analizirajo strani v indeksu, pri čemer upoštevajo na stotine dejavnikov razvrščanja ali signalov, da določijo vrstni red, v katerem naj se strani prikažejo v rezultatih iskanja za določeno poizvedbo. V naši analogiji s knjižnico je knjižničar prebral vse knjige v knjižnici in vam lahko natančno pove, v kateri bodo odgovori na vaša vprašanja.
Za razliko od plačanih iskalnih oglasov iskalnikom ne morete plačati za višje organske uvrstitve v iskanju, kar pomeni, da se morajo strokovnjaki za SEO potruditi.
Tabela dejavnikov SEO organizira dejavnike v šest glavnih kategorij in vsakega od njih ovrednoti glede na njegov splošni pomen za SEO. Kakovost vsebine in raziskovanje ključnih besed sta na primer ključna dejavnika optimizacije vsebine, hitrost nalaganja spletne strani pa je pomemben dejavnik arhitekture spletnega mesta.
Iskalni algoritmi so zasnovani tako, da prikazujejo ustrezne, avtoritativne strani in uporabnikom zagotavljajo učinkovito iskalno izkušnjo. Optimizacija spletnega mesta in vsebine z upoštevanjem teh dejavnikov lahko pomaga, da se vaše strani uvrstijo višje v rezultatih iskanja.
Zakaj je SEO pomemben za trženje?
SEO je temeljni del digitalnega trženja, saj ljudje vsako leto opravijo na milijarde iskanj, pogosto s komercialnim namenom, da bi našli informacije o izdelkih in storitvah. Iskanje je pogosto glavni vir digitalnega prometa za blagovne znamke in dopolnjuje druge trženjske kanale. Večja prepoznavnost in uvrstitev višje v rezultatih iskanja kot pri konkurenci lahko pomembno vplivata na vaše poslovne rezultate.
Vendar se rezultati iskanja v zadnjih nekaj letih razvijajo, tako da uporabnikom ponujajo bolj neposredne odgovore in informacije, ki jih bodo bolj verjetno zadržale na strani z rezultati, namesto da bi jih preusmerile na druga spletna mesta.
Upoštevajte tudi funkcije, kot so bogati rezultati (ang. rich results) v rezultatih iskanja, ki lahko povečajo vidnost in uporabnikom neposredno v rezultatih zagotovijo več informacij o vašem podjetju.
Če povzamemo, je SEO temelj celovitega trženjskega ekosistema. Ko razumete, kaj želijo uporabniki vašega spletnega mesta, lahko to znanje uporabite v vseh svojih kampanjah (plačljivih in organskih), na svojem spletnem mestu, v družabnih medijih in drugje.