Vztrajnik za blaženje neenakomernega krožnega gibanja

Vztrajnik za blaženje neenakomernega krožnega gibanja

Četudi ste lastnik avta, ni nujno, da vam je popolnoma jasno, kaj je to vztrajnik in zakaj vam služi. Vsekakor je dobro, da ste pri vožnji z avtom soočeni s čim več deli, da lahko bolje razumete, zakaj lahko pride do določene težave oziroma okvare in kako v takšni situaciji tudi primerno ukrepati. 

Vztrajnik je posebna plošča okrogle oblike. Pritrjen je na vrtečo se gred ter služi za blaženje neenakomernega krožnega gibanja ter tudi za shranjevanje kinetične energije. Količina energije je predvsem odvisna od teže vztrajnika in radija, na katerem se večji del teže tudi nahaja.

Kje je vgradnja vztrajnika nujna?

Pri batnih motorjih je vztrajnik nujno potrebno vgraditi. Le na ta način lahko dosežete enakomerno in tudi zvezno dovajanje navora na pogonski sklop. 

Enomasni vztrajnik je sestavljen iz ene mase, dvomasni pa je sestavljen iz dveh delov,
Vztrajnik za avtomobil

Vztrajnik je še posebej pomemben pri vozilih s tri in štirimi valjnimi motorji, kjer je neenakomerno dovajanje navora zelo izrazito. Tudi sicer je vztrajnik izjemno pomemben element prevoznih sredstev, saj je njegova naloga tudi ta, da poskrbi za zmanjšanje hrupa ter vibracije motorja. Poleg tega z zmanjševanjem tresljajev ščiti menjalnik pred preveliko obrabo. 

Enomasni in dvomasni vztrajnik 

Enomasni vztrajnik je sestavljen iz ene mase, dvomasni pa je sestavljen iz dveh delov, ki sta skupaj povezana elastično. V primerjavi z enomasnimi dvomasni vztrajniki zagotavljajo bolj zvezno in učinkovitejše dušenje tresljajev motorja. To je še posebej izrazito pri dizelskih izvedenkah, kjer zato prevladuje vgradnja dvomasnih vztrajnikov.

Poškodbe pri enomasnih vztrajnikih so zaradi preproste zasnove ter izvedbe zelo redke. Težave se najpogosteje pojavijo zaradi slabega materiala ter obdelave vztrajnika. Po drugi strani pa so okvare in težave dvomasnih vztrajnikov zelo pogoste ter stroškovno zelo neugodne za odpravo. Da imate težavo z njim, vam pokaže šklopotanje, tresljaji v prostem teku, ropot. 

Glavni vzroki za okvaro dvomasnih vztrajnikov 

Med glavne vzroke za težave dvomasnih vztrajnikov prištevamo grobo vožnjo s pogostim cukanjem, vožnjo z izrazito nizkimi vrtljaji motorja, povečanje motorne moči, kontaminacija elastičnega elementa z vodo, mastjo ali drugo umazanijo ter pogosto vožnja po mestu. 

Dvomasni vztrajnik ima glede na ostale dele relativno kratko življenjsko dobo, zato se lastnik avta vsaj enkrat sooči z menjavo tega dela. 

Similar Posts:

Robert Dans

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.