Bašeljski vrh (1744 m)

Pripeljati se morate do Preddvora in tam poiskati oznake za Mače ter se peljati po slikoviti cesti do omenjene vasi. Skozi vas se peljite dalje do parkirišča nad njo. Tu se pripravite in po kolovozu nadaljujte do razcepa, kjer levo vodi pot na Kališče in dalje na Storžič. Prestopite potoček in nadaljujte kar strmo v gozdnat breg. Po kakšne pol ure hoda, ko se gozd nekoliko razredči, se odpre prvi lep razgled. Zdaj bo nekaj minut po skoraj ravnem gostem smrekovem gozdičku, potem bo smrekov gozd prešel v bukovega in…

Palec (2026 m)

Zapeljite se mimo Tržiča do mejnega prehoda Ljubelj in tu zavijte levo proti hotelu. Takoj za mostičkom pustite avto in se opremite. Pot ob hudourniškem koritu vas bo usmerila na Stol ali proti Koči na Zelenici. Počasi se vzpenja in vas bo lepo ogrela do vmesne postaje žičnice. Tu zavije v skrotje, postane malo bolj strma in posuta je z debelim kamenjem. V ključih se bo začela vzpenjati in v dobre pol ure boste pri planinski postojanki. Krenite mimo nje v smeri proti Stolu. Po kakih desetih, petnajstih minutah se…

Košutica (1968 m)

Tržič je samo prva orientacijska točcka. Peljite se proti prelazu Ljubelj. Na zadnjem, levem ovinku tik pred mejnim prehodom je parkirišče. Previdno prečkajte cesto in se po kar široki makadamski cesti, ki obeta promet, a brez strahu, odpravite navkreber. Kaj kmalu vas bo napis potolažil, da ste na pravi poti, in že boste na gozdni stezi, ki se vzpenja v ključih. Strmina popusti le kak meter ali dva in globoka hosta skoraj uro hoda onemogoča razgled. No, gozdu sem in tja le ukradete pogled ali dva proti zahodu, proti Begunjščici…

Plešivec (1801 m)

Do Tržiča in mimo avtobusne postaje proti Dolžanovi soteski se boste zapeljali, potem najprej po nekaj serpentinah nekoliko ožje ceste, ki je še vedno asfaltirana, v Jelendol, vse dokler pred seboj ne boste zagledali graščine. Tu se pot razcepi. Vi zapeljite naravnost v smeri, v katero vas bodo vodili smerokazi za Košutnikov turn. Kmalu za kriziščem se konča asfalt in nekaj kilometrov se boste peljali ob potočku do Medvodja, kjer je spet odličen smerokaz. Zopet sledite oznakam za Košutnikov turn. Pot se prične vzpenjati. Po nekaj kilometrih je ob stavbi…

Vajnež (2104 m)

Pripeljati se je treba do Žirovnice na Gorenjskem in naprej po asfaltirani cesti do Završnice. Na koncu kraja, kjer boste zapeljali čez most, zavijte desno in mimo lovske koče. Če vam ni zal avta, se lahko peljete do Valvasorjevega doma 1181 metrov visoko. Pred domom na urejenem smerokazu poiščite smer proti Stolu. Lepa pot najprej vodi po lepem smrekovem gozdu in niti opazili ne boste, kdaj se bo pričela vzpenjati. Ravno dobro se boste zasopli in ogreli, da boste lahko slekli odvečni pulover ali srajco, in že bo za vami…

Prevala (1311 m)

verjetno ni cilj, ki bi nam povzročal težave, saj je bolj izlet kot tura, primerna tudi za take, ki bi se v gore morda podali prvič. Do prelaza Ljubelj ne bo tezko najti, potem pa tik pred mejnim prehodom zavijte levo do hotela in parkirnega prostora za njim. Že prej so table, ki nas vodijo na Zelenico, Stol, Vrtačo in še kam. Odpravite se proti jugu po neoznačeni poti, ki takoj zavije v gozd. Naj vas ne prestraši napis, da hodite na lastno odgovornost, saj pove le to, da ste…

Struška (1944 m)

Do Jesenic ne bo težko, vendar če se boste peljali po stari cesti, ne smete v center, ampak morate že na Koroški Beli nasproti valjarne zaviti proti severu, nato pod železnico in v prvem križišcu levo. Nato se držite smerokazov za Pristavo. Tudi potem, ko bo zmanjkalo asfalta, nadaljujte do Pristave. Nato peljite mimo nje, in ko boste prvič razmišljali, ali levo ali naravnost, peljite naravnost do naslednjega krizišča, ki je ze čez 1000 metrov visoko. Tu zavijte desno in parkirajte. Pot se nekoliko zoži in pelje mimo Pustega Rovta,…

Košutnikov turn (2136 m)

Pripeljati se je potrebno do Tržiča in dalje proti Dovžanovi soteski in Jelendolu. Pri graščini se cesta cepi in mi izberemo pot naravnost. Slaba dva kilometra je do Medvodja. Tu sta razcep in tabla, ki usmerja levo.Med vožnjo boste naleteli še na stavbo, iz katere peljejo debele cevi. Tu je v strmem desnem ovinku oznaka, ki razblini skrbi o pravi poti. Od tod dalje je le še dober kilometer in pot se iz ozke makadamske ceste močno razširi v prostrano parkirišce. Tu se pripravite za pot. Kar leve se držite…

Strožič (2132 m)

Pripeljali se morate do Preddvora, tam poiskati oznake za Mače in se po slikoviti cesti pripeljati do omenjene vasi. Skozi vas se peljite do parkirišča nad njo. Tu se pripravite in po kolovozu nadaljujte do razcepa, kjer levo vodi pot na Kališče in dalje na Storžič. Prestopite potoček in krenite v gozdnat breg. Kar nič ni prizaneseno na začetku, ampak je treba takoj začeti »delati«. Po kakšne pol ure hoda, ko se gozd nekoliko razredči, se pri klopci odre prvi lep pogled proti Preddvoru z jezercem Črnava in zaplava proti…

Stegovnik (1692 m)

Mimo Preddvora se peljite iz dežele Kranjske na Koroško do gostilne Kanonir v dolini reke Kokre. Takoj za gostilno zavijte levo po ozki cesti, ki kar kmalu izgubi asfaltno prevleko in ki vodi ob rečici Reki najprej v objemu gozda, ko pa pripelje iz njega, sta tu kmetija in krizišče. Zavijte desno in se držite oznak za Stegovnik. Do tam, kjer se da parkirati, je od gostilne priblizno štiri kilometre. Tu smerokaz opozori, da bo pot vodila cez Močnikovo sedlo. Ne vodi po kolovozu, ampak čez senožet. Že po nekaj…